Pagina kop
Componence Asset List

VRAAG

Hallo, Ik heb vannacht een bad trip ervaren na het gebruik van lachgas in combinatie met XTC, 4mmc en MDMA. Het was een gezellige avond en we hebben flink staan stampen na een tijdje zagen ik en mijn vrienden een aantal mensen rondlopen met lachgas ballonnen en dachten we laten we dat ook eens proberen. Op dit moment had ik 1x, 2 likjes mdma en een paar redelijke punten 4mmc op, ook hadden we eerder op het feest al gezien dat er bij een andere stage banken waren waar we rustig konden zitten. Ondertussen hadden we onze ballonnen gehaald en de banken opgezocht daar plaats genomen en gingen we met zn allen de ballonnen doen. Het moment dat ik helemaal in de trip zat zag ik alles in geometrische vormen veranderen en werd het geluid steeds intenser, hiernaast werd het geluid in mijn hoofd luider en luider en begon ik mijn oren te bedekken zodat het zou stoppen. Het stopte niet (want het zat in mijn hoofd) en ik kon hiernaast ook niet van de rare visuals af komen. Mijn vrienden die al lang uit de trip waren zeiden ook dat het hun opviel dat ik na een kleine halve minuut nogsteeds helemaal in paniek raakte en niet meer wist wat er aan de hand was, zij hebben me uiteindelijk ook tot rust gebracht en ik heb de rest van de avond ook prima doorgefeest. Wel heb ik aan deze ervaring overgehouden dat dit veel en veels te intens was, mijn vraag is nu heeft iemand ooit zo iets vergelijkbaars meegemaakt?

Antwoord van Drugsinfoteam

Beste vraagsteller,

Bedankt voor je vraag. Wat vervelend dat jij deze bad trip hebt meegemaakt. Om meteen een vraag op je antwoord te geven: ongetwijfeld hebben andere mensen ook zoiets vergelijkbaars meegemaakt. Je hoeft je dus absoluut geen zorgen te maken. Je bent niet raar en er is niets kapot bij jou. Hoe dit heeft ontstaan, leg ik graag aan je uit.

Hallucinaties komen vaker voor bij het gebruik van mdma. Je geeft aan twee likjes genomen te hebben. Wanneer je mdma doseert door je natte vinger in het zakje te doen, heb je eigenlijk geen idee hoeveel mdma je binnen krijgt. Dat is afhankelijkheid van de zuiverheid, en de hoeveelheid wat aan je vinger blijft plakken. Bij hoge doseringen kan je hallucinaties krijgen. Wil je tips hoe je beter kan doseren en zo de risico's kan beperken? Lees dan onze pagina over mdma. Wanneer je middelen combineert, in jouw geval mdma met 4mmc, kan dit onvoorspelbare reacties geven. Dit kan mogelijk leiden tot een bad-trip. Daarom geven wij altijd aan dat je beter niet kan combineren. Het nemen van twee uppers kan een extra belasting zijn op je hart- en bloedvaten & hersenen.

Lachgas is zowel een bewustzijnsverlagend als bewustzijnsveranderend middel. Wanneer je dit combineert kan het de werking van andere drugs tijdelijk in een versnelling zetten. In jouw geval waren dit flinke hallucinaties. Sommige mensen vinden dat fijn. Anderen vinden dit veel te heftig.

Als ik het zo lees, heb je er nu geen last meer van. Heb ik dat verkeerd begrepen? Dan kan je onze pagina: omgaan met angst even lezen. Heb je verder nog vragen? Zijn er onduidelijkheden? Neem gerust nog eens contact op. Wist je trouwens dat jij je drugs kan laten testen? Alleen zo weet je hoe zuiver je MDMA en 4-MMC is.

Lees ook nog even onze pagina over 4-MMC.

Met hartelijke groet,

 

Dion

20 november 2018
Jouw beoordeling
Gemiddelde beoordeling
(0 Stemmen)
NIET GEVONDEN WAT U ZOEKT? STEL EEN VRAAG