Pagina kop
Componence Asset List

VRAAG

Beste Drugsinfoteam, Afgelopen zaterdagnacht heb ik mogelijk teveel speed genomen. Hierbij is het misschien belangrijk om te vermelden dat ik een aangeboren afwijking aan het bloedvatensysteem heb met een aantal slechtwerkende kleppen. Opmerkelijk tijdens deze nacht was misselijkheid, verkrampt gevoel in de buik en geen puf meer om te dansen (na 3 uurtjes met pauze). De volgende ochtend, last van spierverkramping in de tenen/ benen, maar ook veel zweten, rood / warm gezicht en koortsig. Later op de dag na uitrusten (niet geslapen): kortademig, duizeligheid, misselijkheid, hartkloppingen bij kleine stukjes lopen in huis, versnelde ademhaling, verkrampt gevoel op de borst maar ook huilbuien, paniekachtig gevoel. Nu 2 dagen verder heb ik een goede nachtrust achter de rug maar merk nogsteeds kortademigheid/ benauwdheid en bij lichte inspanning versnelde hartslag. Zijn niet klachten die vaker voorkomen bij een overdosis? Of kan dit ook een hartaanval zijn? Alvast bedankt voor het lezen en antwoorden.

Antwoord van Drugsinfoteam

Beste vraagsteller,

De kans op een hartaanval is inmiddels minimaal geworden. Bij druk op de borst en kortademigheid en uitstraling naar de armen kun je daar wèl aan denken. Op zo'n moment moet je dat toch op de huisartsenpost laten checken. Dezelfde klachten passen bij de angstaanval en bij teveel speed. Want dan raak je over-gestimuleerd. De adrenaline stijging door speed is dezelfde als die bij de angstaanval. Had je vroeger ook angstklachten? Zo ja, dan is de kans erop verhoogd bij speedgebruik. Ik lees dat je al langzaam herstelt en dat zal gewoon zo doorgaan. Het kan best een weekje duren. De nacht niet slapen was ook een risicofactor. 

Ik wil zeggen: herstel gewoon en leer van deze negatieve ervaring.

Ja mag altijd opnieuw mailen en we hebben ook een telefonisch spreekuur.

Met vriendelijke groet,

Gerard A

drugsarts 

 

 

 

09 april 2019
Jouw beoordeling
Gemiddelde beoordeling
(0 Stemmen)
NIET GEVONDEN WAT U ZOEKT? STEL EEN VRAAG