Pagina kop
Componence Asset List

VRAAG

Goedemiddag, Ik gebruik sinds een volle maand nu GHB 24/7. Dit is de derde keer dat ik naar dit middel heb gegrepen maar ik heb voor het eerst ontwenningsverschijnselen gekregen. Ik ben hier zo erg van geschrokken dat ik meteen wil stoppen. Maar dat kan natuurlijk niet. Ik zat op 2/2,5 per 2 uur en heb dit af weten te bouwen naar 1.2 om de 2 uur. Ik hou een boekje bij met hoe ik me voel, waar ik op dat moment last van heb zodat ik alles netjes in de gaten te houden. Ik wil vanaf morgen naar 1 ml gaan en dit vervolgens weer een hele dag volhouden. Tot hoe ver is het verstandig om af te bouwen? Moet je dan ook echt naar 0.2 om de 2 uur? En welke ontwenningsverschijnselen horen er een beetje bij en welke zijn gevaarlijk? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ik ben er namelijk zo klaar mee...

Antwoord van Drugsinfoteam

Beste vraagsteller,

vervelend, maar een leerzame ervaring voor je: GHB kan heel erg verslavend zijn.

Je bent nu goed bezig: bouw langzaam af.

0,2  ml per dag dalen kan goed gaan en kan te veel onrust geven, dan moet het dus iets langzamer: per 2 of 3 dagen 0,2. 

Afkickverschijnselen zijn slecht slapen, onrust, spierspaningen etc ,  maar in het ergste geval een delier. Dat is een psychose, met ernstige verwardheid. 

Als dat komt kun je beter aan de GHB blijven en je daarna laten behandelen.

Sowieso moet je je eigenlijk laten begeleiden door verslavingszorg. Maar wie weet, gaat het je goed af.

Durf je huisarts vast in te lichten met wat je aan het doen bent.

Succes!

Vr grt

Gerard A

drugsarts 

 

01 februari 2020
Jouw beoordeling
Gemiddelde beoordeling
(0 Stemmen)
NIET GEVONDEN WAT U ZOEKT? STEL EEN VRAAG