Pagina kop

Componence Asset List

VRAAG

Hallo, Ik vraag me af of je van het gebruik van 3mmc meer last kan krijgen van puistjes. Meteen die zelfde vraag voor ketamine. Alvast bedankt!

Antwoord van Drugsinfoteam

Beste vraagsteller,

Je vraagt je af of je door 3-MMC en ketamine gebruik meer last kunt krijgen van puistjes. Bij stimulerende drugs is acne een veel vookomende bijwerking. Speed kan ontstekingen bevorderen en dus ook kleine ontstekingen zoals puistjes op de huid.

Maar ander drugsgebruik kan ook puistjes veroorzaken. Over het algemeen geldt, dat wanneer je drugs neemt, je algemene weerstand minder wordt en je lichamelijke reserves uitgeput raken. Door sommige soorten drugs kan ook je hormoonhuishouding tijdelijk veranderen waardoor je sneller last kunt krijgen van puistjes. Tijdens gebruik, zou het ook kunnen zijn dat je meer gaat zweten dan normaal, waardoor je poriën eerder verstopt zouden kunnen gaan raken. 

Je zou na het evenement of avond dat je gebruikt hebt, even goed je gezicht (of de plek waar je huid onrustiger is) kunnen reinigen. Dit zou helpend kunnen zijn om de huid wat rustiger te krijgen. 

Je zal merken, dat wanneer je een aantal weken geen drugs gebruikt, je huid ook rustiger zal worden.

Met vriendelijke groeten,

Mascha 

07 december 2023
Jouw beoordeling
Gemiddelde beoordeling
(1 Stem)
NIET GEVONDEN WAT U ZOEKT? STEL EEN VRAAG